петък, 9 декември 2011 г.

09 декември - Зачатие на св. Анна, когато тя зачена Пресвета Богородица

 
Posted by Picasa

Благовещение на св. Анна. Мозайка от църквата "Иисус Христос Спасител в Хора" (Кахрие Джами) в Истанбул


Дълго време Йоаким и Анна нямали деца. Освен личната си мъка трябвало да понасят и обществения укор, тъй като бездетството, считано за Божие наказание, не се посрещало със съчувствие. С молитва и надежда дошла вестта за дългоочакваната рожба, която ще бъде наречена Мария.

"Радвайте се заедно с мен, всички колена Израилеви! Аз нося рожба до сърцето си. Спасена съм от укора за бездетството ми. Тъй беше угодно на Бога, който чу молитвата ми, излекува болката ми и ми даде каквото сърцето ми желаеше."

Като майка на Богородица Св. Анна закриля брака, семейството, девствеността, бременните жени и вдовиците. Този празник е известен още като Зимна Св. Ана или Анино зачатие.

Народни вярвания : “От тогава вече замирисва на Коледа”, казва остроумно народа.
В този ден момите спят в една тава с оръст пшеница, като слагат и вишневи и ябълкови клончета във вода. Всичко това се държи в стаята, където живеят, за да е на топло. Ако посятата пшеница поникне и се раззелени или ако клончетата цъфнат, това означава, че момата, която ги е посяла или посадила, ще се ожени за добър и работен момък.

На този ден имен ден празнуват:
Ана, Анна, Анка, Ани, Янко, Янка

източник: http://www.pravoslavieto.com
http://horo.bg
http://www.imen-den.net

Няма коментари:

Публикуване на коментар